VARNING För starka Bilder Kring min första operation.

Ja då kommer här lite bilder kring min operation i Maj i år. Jag har velat länge fram och tillbaka. En del är känsliga. Vet inte hur känsliga mina läsare är så därför får man välja själv om man vill kolla eller inte.



Fick fina rocken på. Det ritade på magen så de visste var de skulle skära. Och så fick jag duscha o skrubba mig ordentligt. Och när man gjort det skulle man även vara ren om fötterna om man var uppe o sprang. Så då fick jag har fina blå tossar på fötterna:)

Vaknade upp och magen såg ut ungefär så här som första visar. Dock hade jag inte det blåa förbandet först. Utan de satte på det när jag hade kommit upp ur sängen första gången för det blödde så mycket. De två slangarna som syns är dränage slangar som talar om, om det finns läckage inne i magen. Och det såg ju betydligt finare ut sen när de tagit bort de slangarna o jag fått nya förband:) Det var skönt o bli av med dem. Var ju lite kämpigt att få med sig slangar påsar o diverse ting när man skulle upp på toa o sånt.  Och så apan, Han var med mig, Som jag fått av älsklingen min. En sköterska satte upp den där på sängen. Smart tyckte jag.


Nu var det efter 10 eller 12 dagar , dags att ta bort agrafferna. Det fick jag gå till en distriktsköterska o göra. Såg ganska fint ut ändå. Och bilden längst till höger visar, de små häft klamrarna som satt i min mage. Konstigt=)
OCh jag fick strips, kallas de som bild 3 visar. föra tt hålla ihop såret lite mer.


Stripsen skulle vi kunna ta bort hemma. Men jag valde att gå dit och göra det. Tur det. För nån dag innan det var dags att gå dit igen såg mitt förband inte så fint ut. Och sen när vi kom dit så möttes vi av den inte så trevliga synen på bild 2, när vi öppnade förbandet. Det hade öppnat sig lite.. och så skulle det inte se ut efter så lång tid.
Så vi fick tejpa om. och tejpa mer med strips. Bild 3 visar lite ur min synvinkel:) Sen vart det förband ett tag till..


Sen Blev det lite bättre. Drog ihop sig mer o mer o vart lite finare.
Ska leta efter nån bild sen hur det såg ut precis innan nästa op.
Kanske har nånstans :)

Men här var dem i alla fall. Ska lägga in de andra sen med. Ska väl inte dröja lika länge bara:)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0