fortsättning av semestern

Ja jag får väl fortsätta med den där semestern nu då...
Det blev ju bättre så småningom än vad själva resan ner var..
För efter lite vila på torsdagen den 2 juli, så var det äntligen dags,. Camilla o jag skulle ta oss ner på stan. PAppa skjutsade ner oss och vi gick mot det efterlängtade. Vi skulle få gå på spa. OCh vad kunde vara härligare efter denna resan..
På spa:t Electa i Helsingborg, blev vi väl omhändertagna o härligt mottagna!
Vi fick bada spa bad.. men det var såå varmt. Och jag då som har lite svårt med vattnet där. vet ju att nästa gång jag tar mig på något sånt där nere så ska jag ju ha eget vatten med mig=)
Men det var mysigt.. Man slappna ju av i kroppen. Sen var det dags för halvkroppsmassage. OCh det var ju såå härligt.
Och på det sen så blev det lite ansiktsbehandling. Och det var så underbart..!! TACK så jätte mycket Camilla.
Och som ännu ett tack för detta underbara var det min tur att bjuda igen. Och det blev kyckling på planka med cider. så gott.. DEtta avnjöt vi på en uteservering på en restureng i stan nära hamnen. Minnet är ju som sagt kort... *tänker*...... Kanske kan heta typ steak house eller nå sånt. Gott var det iaf. Sen fick vi skjuts igen. Pappa o gänget kom och hämtade upp oss i stan. och på toppen av allt det goda så åkte vi till Sofiero och fick där i oss en super god glass.
Och nu var det ju bara en sak kvar den dagen. Jag skulle äntligen få göra en entre på den välomtalade busfabriken.
Och där fanns ju tusen saker att göra.. o gud va kul vi hade. och svettiga blev vi,... så det bleev ju dricka där=) o då fick jag ju anledning att köpa såna fina långa busfabrik muggar=)
Ja sen var det väl inte mer med den dagen.. Blev mys o så på kvällen=)

nu blir det mat paus.
Ja då var man tillbaka med lite mat i magen.

Det har hunnit bli Fredagen den 3 Juli
Och idag var det dags att få vara med Fia o barnen. Vi hade väl bestämt hyfsat tidigt. men vi skulle vara barnvakt för att pappa skulle nånstans. Sen blev vi aldrig klara i tid. Men vi hade semester. Varför stressa då egentligen?
Men vi kom dit till slut.Och sen blev det badet. Vi gick till badet nere vid lidl. Längesen jag var där så det var rätt härligt. Men Tomas hade inte tagit med sig sina badkläder för vi tänkte ju bada i havet först. Men i o med att vi var så sena så blev det inte det. Så jag ringde till pappa så han kom ner med dem till oss.
Så vi badade och hade mysigt. Gick till Resturang Camilla o köpte med oss lite mat ner igen.
Vad vi tänkte lite föt lite på då men skulle märka senare var ju att solen var ju stark idag.
Så när vi tröttnat på badandet så gick vi tillbaka till fia, med varsin glass i mun:)
Och där slappa vi. Jag fick sitta lite vid Fias Laptop(oooh vad jag vill ha en egen) Och så väntade vi på att Dennis skulle komma hem så att man fick träffa honom lite med.
Sen gick vi hem till pappa och skulle göra oss klara.. men sena som vi alltid är så tog de ju med tid. VI skulle nämligen sen åka o träffa Malin. Och vi kom ju dit sen eftet längre tid en beräknat(igen).
Men det var trevligt att se hur hon bodde. Var så mysigt o fint där. Sen tog vi nästa buss in till stan och hamnade på en uteservering. På resturang Haket. (eller nå sånt hette den).
Det var mycket gott och trevligt. Ja sen var ju nästan denna kvällen över. Och det var dags att åka hem o vila upp sig.
Lördagen den 4 Juli  skulle vi åka och träffa Mamma. Hade även då tänkt ut lite tider att ta tågen. Men som sagt allt blev sent juh. Men inte deppa vi för det. Man får ju inte glömma att vi var ju på semester.
Men vi kom dit. Efter lite sena tåg o så. Som vanligt. Vi tyckte att vi fått nog av det med det tyckte nog inte dem.
En snabb runda på city gross, ett måste när man är i skåne juh.. Sen mys hemma hos mamma..
Va mest hemma o slappa o hade det mysigt. Vi grillade o åt gotT=) o sen åkte vi och badade en snabb sväng i sjön. DEt var helmysigt det.. Och framförallt för att jag vet inte när jag badade med min mamma sist. Så det väredesätts verkligen.! Vi hade superkul o det var så härligt.
Kvällen innehöll oxå mest mys sen när vi kom hem. och vi stannade där den natten. Och det var så skönt att vakna upp på söndags morgonen den 5 Juli . Vi sov i typ en bäddsoffa som bestod av varsin säng typ. och det var hur skönt som helst där inne. VI hade inte ställt några klockor. och sov helt gott=) och det bästa av allt. Inte en enda fluga såg vi där inne när vi vaknade. Det  var skönt.
Även denna dag blev senare än planerat. Men vad gör det... Ja.. ni kan ju resten av den repliken nu=)
Vi skulle åka till Väla och vi kom dit med. Gick där liteo kika o handla lite. Hade haft en del saker med till mamma så vi hade ju en del saker med oss till väla då med. Så vi tog o la det i en kundvagn.
Så det var lite trångt att komma fram överallt där men de gick. Vi träffade Lotta o Johanna o deras nya pojkvänner-jätte kul att träffa er killar-. och tjejer med. Men det var iaf mysigt.. Vi åt tillsammans, på Mc donalds(där försvann det mysiga)
Men det var kul o träffa syster.
Sen gick vi inte så länge där utan pappa kom o hämtade oss sen så vi slappa släpa på bussen alla sakerna. VI skulle grilla på kvällen o Akkie o lilla stumpan hennes - Nellie- skulle komma. Och det var jätte kul att träffa dem.. Så längesen sist gumman juh.. Och denna lilla tös hon var ju bara för go så klart=)
DEt blev absolut en mysig kväll med god mat o dryck o härligt sällskap.
Måndagen den 6 Juli, var det inplanerat Stan o DK med Andre. hmm.. tid behöver inte pratas om längre.
Vi bestämde oss för att ta Agnes med oss ut idag. Och fick sätta ihop lite nytvättade delar på vagnen. Sen letade vi regnskydd som vi sett framme typ dagen innan. men vi hittade det inte. och insåg att vi fick ge upp och ta oss till stan. Det var fint väder, men vi litade inte riktigt på hur det såg ut på himlen. Så när vi väl träffat Andre så gick vi för att ta båten till DK på en gång. Där var det härligt att gå. Mycket folk o mycket barnvagnar.. så klart.. det är väl allt jag ser när jag är ute. Men idag fick ju jag med det så. DEt var ok..Fast det var en lillasyster på tre år=)
Vi åt pölse i fransk hot dog bröd, eller jag iaf. DEt var smarrigt.
Sen tog vi båt tillbaka. Syndade lite i shopen. Men det är väl som vanligt det.. eller nä föresten. VI syndade väldigt lite den här gången.. Mindre än Vanligt.
OCh när vi närmar oss Helsingborg börjar det regna. Och det står som spö i backen när vi ska kliva av båten i hbg. Typiskt. bara för att vi inte hittade skyddet... så klart.
Vi köpte med oss lite mat från PastaMannen o åkte upp till Andre o åt. VIlle ju testa nå nytt.. tyckte det var sådär. Men andres lgh som han nyss flyttat till Den var superfin..
Sen åkte vi nog bara därifrån  o hem till pappa o dem o var med dem sen på kvällen.
Tisdagen den 7 Juli Hade vi inplanerat Bad, tro det eller ej men det var inte någon tid som avgjorde idag. Nä Det var denna dagen. eller denna badplats och denna badplats med min familj. Min pappa med syskon, som jag hade sett fram emot såååå mycket. Vi skulle ju bada i BJUV. och jag älskar det stället. OCh minns inte när jag var där sist.. Så länge sen var det.
Men vädret var inte med oss. DEt var mörkt på himlen och senare skulle det resultera i regn och åska så klart.. så trist.. Så det blev lite innedag med pappa o ungarna. men fram på eftermiddags kanten så körde pappa ut mig o tomas och ungarna till väla. VIlle köpa en liten blomma till Mormor.. hon fyllde ju år sist vi var nere. men hann inte till henne då heller. Och så skulle jag ju ändå till henne för att hämta min bikini, som jag glömt hos mamma. när vi var där på helgen. Typisk mig det..
Men vi åkte ner till jessica där mormor varit hela dagen men va inte där då. så vi träffa bara jonas. vilket oxå var kul visserligen.Jonas är då Moster Jessicas man. Men jag lämnade blomman och fick min bikini så. Sen bar det av hem igen. Packade och fick ordning på sakerna som vi hade. så att vi fick med oss allt hem igen. Och sen framåt kvällen så gick jag och Tomas  o Agnes ner till Kul i Juli på stan. Där nere träffa vi Lotta o Johanna. Där var mycket folk men trevligt.
Träffade Johan Östberg.. Det var superkul.. DEt var ju så längesen juh.. Så nu mår man lite på det=)
Och sen där bland allt folket så träffa vi min gamla lärare från mellanstadiet. Susan. Super kul att träffa henne.. DEt var ju inte igår direkt.
Så det blev den kvällens aktivitet. Vi avslutade den med en burgare på pricken på vägen hem. Vad kan lixom va bättre än det vid den tiden på kvällen..=)
Sen när vi kom hem så satte vi oss på balkongen med milla o kollade på blixtar. DEt var alltså oväder igen..
Sen kom den dagen vi inte ville, men som vi samtidigt ville. DEt var med blandade känslor.
Det var Onsdagen den 8 Juli, det var hemresa dagen.
Och allt blev fel. Alla hejdå blev fel. Det blev stressat. DEt blev tokigt. och det blev ledsamt.
Men resan hem gick bra och alla tågen var i tid o allt. DEt flöt på. OCh lite glad var man väl när man kom hem la sig i sin egen säng. MEn gud vad jag saknar dem allihop.
Mamma, Niclas, Moa, Marie, My, Uno.
Pappa, Milla, Albin, Amanda, Agnes.
Fia, Oliver, Jossan.
Dennis o Lotta.
Alla mina vänner. Ingen nämnd ingen glömd. Men jag saknar er varje dag. Alla mina släktingar. MOrmor o mostrar o fastarar o kusiner.
Farmor med men dej har jag med mig alltid. I himlen ovanför mig.
ÄLskar er och ni vet att ni alltid finns i mitt hjärta och i mina tankar. Fast jag flyttat 75 mil ifrån är betyder inte att jag flyttat bort från ert liv.
Syns o hörs. o Ni alla vänner o släkt o familj ska veta att ni är alltid välkomna hem till mig med=)
Ja det var nog allt om min semester resa till Skåne den här sommaren. Och får inte  glömma. Har nämnt alla utom den som alltid finns vid min sida. Min älskling, den finaste av dem alla. Tomas. Utan dig hade ju inte den här resan varit något värd. ÄLskar dej mest. och är så glad att jag har dig!!!!
Många pusssar o kramar till er alla

(ps. Bilder ska jag lägga upp sen nå tag. Har inte velat lägga in dem i datorn än. nå fel juh. men det kommer)

Semestern

Ja här kommer äntligen lite uppdatering. Jag har ju varit på en semester vecka i Helsingborg så jag får väl berätta lite för er, som har tålamod med min dåliga uppdatering och ändå kommer tillbaka ibland, hur jag har haft det.
Vår resa börjar:
Onsdagen den 1 Juli.
Ja dagen känns stressad på morgonen. vi vaknar o vet att vi inte har packat nånting i väskor, för att vi då har haft så mycket annat för oss de senaste dagarna. Men det skulle visa sig att vi hann få med oss vad vi behövde. Och vi bestämde oss för att åka buss ner till stationen. Och skulle ta buss 100 som går nere vid stora vägen. Och tiden för den skulle vara 13,24. Och vi var tidigt där ute. typ redan kvart över ett. SÅ missa den kunde vi ju inte göra. Men sen var den. Som vanligt när vi ska resa. Man får ju lite panik. MAn vet att man hinner nog inte gå, utan får stå o vänta o hoppas på det bästa. Ja den kom.. typ 5-6 minuter för sent. Inte så farligt egentligen. Men innan den kommer så hinner man ju tänka tusen saker.
Ja sen var vi nere på stationen. Och skulle bara vänta på tåget. Som gick klockan 14.00. Vi fick enligt oss själva rikigt bra platser. :) Men tyvärr så var lyckan över platserna inte långvarig. För klockan är ca 14.30 när tåget stannar. Vi är nästan i Ockelbo. Vi får besked av chauffören att vi står still pga att åskan slagit ner i Ockelbo och då slagit ut hela stationen, så det fanns ingen ström där. Och då kan man inte åka igenom där. Så strax efter 15.00 så kommer de fam till att de ska backa tillbaka tåget till närmsta passerade plattform, vilket då blev Lingbo. Där ifrån skulle vi då få åka buss till Gävle. Och när vi kliver av där känns det som att gå in i en vägg. Det var kvavt och klibbigt.. nästan äcklig luft. DEt regnade lite smått o man såg o hörde blixtar o åska lite grann på håll. Innan vi klev av hade vi fått preliminära uppg om tåg från Gävle till Sthlm. DÅ sa de att vi skulle åka med tåget som gick 16.06 från Gävle.
Men väl i Lingbo då så var klockan ca 15.35 när bussen kom och hämtade upp oss. Då förstod ju en del av oss att vi hinner ju inte till gävle på den tiden. Och så var det ju med. Men nya uppgifter kom på bussen då. Helt okej för en del men sorgligare för andra. Vi var framme i Gävle ca. 16.30. Vi skulle få åka med ett tåg till sthlm som gick 17.02.
Och sen skulle vi som skulle ner mot skåne få åka natttåget kl 21.55. och en del andra skulle få sova på hotell över natten och åka dagen därpå. Som tur var så fick vi ju åka ner då.
När vi väntar på tåget i Gävle så kommer konduktörerna som skulle åka med det tåget, och som vi haft med oss hela den här resan. DE säger då " NI kommer inte tro oss när vi säger det, men det är samma tåg som kommer och som vi ska åka med till sthlm som vi lämnade i Lingbo." Och då tänkte man ju att kunde vi inte fått sitta kvar. och jo visst var det så att det var samma tåg. och de vinkade till chauffören=)
en liten uppdatering direkt från tåget:
" Klockan är nu 17.52. Vi sitter på tåget mellan Gävle och sthlm. Är snart i Uppsala. Fortsättning följer."
Skrev ju ner klock uppgifterna när jag satt på tåget o passa på att skriva nå konkret=)
Ialla fall. ca kl 18.30 hoppas vi av tåget i Sthlm. Vi fick gå till SJ kundcenter för att få nya biljetter. Men när vi kom dit sa hon att vi inte behövde nya biljetter. vi skulle bara tala om för konduktören vilka vi var. för de skulle koppla på en extra vagn för vår skull. vi som skulle mot malmö. Men mat kuponger fick vi.
Så vi gick o satte oss och åt. sen fick man ju göra nå av tiden. så vi gick runt lite. satt o vänta ett tag. handlade lite. gick ut för att få luft. Sen tyckte vi att vi kan väl lika  gärna gå ner till spåret. Och sen när tåget kom in så visade det sog att, som hon sagt där uppe. att sista vagnen var bokad för oss. DEt var en bastu,.. oj nej förlåt det var en sov vagn.  vi skulle få sova när vi åkte ner.. gud va härligt tänkte jag. tills jag klev in på detta tåg. DEt var SÅÅ VARMT!!! så det var in med sakerna. öppna fönstrena o VÄDRA!!!  Sen gick vi ut en stund o vänta. ja som jag sa innan då så 21.55 rullade vi neråt. Men vi satt uppe ett tag. VIlle ju ringa till familjen o upplysa dem om läget. Och så vädra lite mer då .
Sen kom vår väldigt avklädda o något äldre granne förbi. Han hade låst sig ute. Han hade inte fått riktigt klart för sig vad som gällde med de här korten. Så jag tog på mig att springa efter en konduktör. och som sagt så var vi ju sist på kopplade. och där va många vagnar. men jag gick vagn efter vagn.. säkert fyra eller fem stycken när jag äntligen hittar dem . och de va ju inte direkt överförtjusta över det. men det löste sig enkelt. då hon hade mannens kort i fickan. för hon sa att det tar ut alla korten som sitter kvar när man gått in i hytten och stängt dörren. SÅ jag fick kortet och gick tillbaka. Och tack o lov så var det ju så. Så han kom in tillbaka till sitt.
Sen var det väl tid att sova lite. men det var ju inte så lätt... men helt okej. Vakna några ggr.. konstigt nog mest när vi stod still.( och så blev det Torsdag den 2 Juli)  Men sen ringde det på väckning inne i hytten någon gång mellan halv sex och sex. OCh sen ca. 06.10 (06.15) Stannade vi i Malmö. OCh då skulle vi få tag på någon som kunde tala om för oss om vi fick åka på våra biljetter. trots att de ju faktiskt gick mellan hässleholm o åstorp. Vi ville åka mellan malmö o Helsingborg. Till slut kommer en konduktör som ska vänta på tåget som hon ska jobba på o då fråga vi henne.. och det  gick bra. vi kunde åka med henne.för då skulle hon va på de snabba tåget mellan malmö o Helsingborg. Och det tåget gick 06,34. så vi hoppa på det. OCh var framma i Helsingborg ca 07,10. Och där står Pappa och väntar på oss=)
Sen blir det frukost med frallor när vi kommer hem till familjen. Jag fick äran att väcka två små trötta flickor. Och det var härligt att äntligen vara framme efter ca 17 timmars resa.

Detta vart långt så jag kommmer med mera senare om hur vi hade det dagarna där nere.