Nu är det överstökat

Ja då var även denna operation över.
Här är första inlägget efter, som blir ganska många dagar efter. medveten om det. Men har inte haft min dator här på sjukhuset förrän idag.
Men operationen var i Torsdags. Får se hur mycket jag orkar skriva idag. Hade inte tänkt så mycket. Men känner ju mig själv o vet hur det brukar bli:)
Kom ner här till Gävle på onsdagen.Fick taxi från Hudik på morgonen. Var här nere runt halv elva. Fick en säng i en fyr-sal. Och sen vänta.. Vänta  o vänta lite till. Läkaren kom o pratade lite med mig och berättade om vad som skulle hända o så. Sen hade jag typ inget att göra. Tog ju inte med mig så mycket att roa mig med heller. Så det lättaste var ju, att sova en stund. OCh jag var ju ganska trött med faktiskt, Hade ju fått gå upp ganska tidigt. OCh sen satt jag o slumra u bilen nästan hela vägen.
Sova fick det bli.
Sen var det inte så mycket mer. Prata lite i tele.. o lite mer. o sova igen. hehe.
Men dagen gick, tro det eller ej.
Fick en spruta på kvällen, i magen. Inför op. Tydligen nåt man brukar ta när man gör buk operationer. Det är blodförtunnande för att undvika proppar. Bra, men oskönt.. Fick duscha på kvällen med speciell skrubb. Likaså på morgonen på OP dagen. Allt ska ju vara helt rent.
Hade OP tid på morgon. Så hann inte med att tänka så mycket. Skönt var det. Så sen rullade vi neråt. Efter medicinering o dropp o grejer så var det dags.
Var nervös men ändå hade jag väl inte hunnit bli så hemskt ändå...
Väl ner fick jag snygga hatten på mig. Var intressant o se hur det såg ut där nere. Var ju fler op-salar än i Hudik iaf. O en massa folk. Såg ut som de planerade=)
Sen fick jag träffa en massa narkosläkare. Hoppa upp på sköna "sängen"(bordet) som de lagt en luft madrass på=) DE koppla på mig en massa saker o donade. Sen kom de typ på att jag skulle ha en EDA ( epidural bedövning i ryggen) Så det var bara att försöka sätta sig upp igen på bordet med alla dessa på kpplingar. Men vi löste det med. Att sätta den var nog inte så farligt som jag trodde. Så klart var det inte skönt. Gjorde lite ont, Men kändes mest konstigt. Men hade snälla människor runt mig som hjälpte mig att klara igenom det med.
Sen var det God natt.
Vaknade på uppvaket en gång, sen igen. Sov lite omvartannat. Men senare på eftermiddagen så var jag hyfsat pigg. Ringde till Tomas o pappa. Fick reda på att mamma ringt dit o pratat med dem Läkaren var o prata. Och sa att det gått enligt planerna. JAg berättade vad som oroade mig och han lugnade mig. Precis som det ska vara.
Skulle sen få åka upp på  avdelningen på kvällen, men vart lite dålig. Mådde illa och vart blek.Så de behöll mig en stund till. Som vart till kl fem på morgonen därpå. ( eller natten om man hellre ser det så) Fick senare reda på att de börjat op ungefär vid 9. Jag hade kommit ner vid 8 o de påbörjade narkosarbetet. Sen hade jag tydligen kommit in på UVA efter tolv ungefär.
När jag vaknade så hade jag diverse sladdar o uppkopplingar. Där nere är man då först o främst uppkopplad till en apparat som mäter hjärtat,, syreupptag, blodtryck. Sen hade jag EDA pumpen, urinkateter, o en del dropp. Och en V-sond. Som jag klarade mig förvånande bra med.
Men när jag kom upp på avd vid fem, till ett nytt rum. Enkelrum :)  Så drog de bort sonden. Och det var så skönt. Men skulle fasta ett par dagar till så fick bara skölja munnen. Men skönt bara det:)

Ja om vi ska lämna det där så länge. Klockan är ju halv tolv och jag är trött. O här är varmt inne. Tror det blir natti nu.
Återkommer väl imorrn då. Och fortsätter där vi sluta. Fredag morgon o utvecklingen/återhämtninen under helgen blir det då=)
Natti natti mina vänner.


LOVE

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0