flummiga tankar á la Cila

Ibland känns allt bara upp o ner vänt. Man vet inte vad man ska tänka, vad man ska göra, var man ska vända sig. och vart man ska börja.
Man har ju alltid nå o göra.. ändå gör man ibland inget.
Man har mycket att tänka på o fokusera på, ändå tänker man på något helt annat.
Man vet att vården är till för att hjälpa när man är sjuk, men ändå inte vem som vet bäst svaren på ens frågor.
VAr börjar man när man har som mest o göra? Vart börjar man när man är så långt nere man kan bli.. Kanske från Noll... men tar man sig upp igen.. ja man har ju gjort det såmånga ggr.. så det borde man juh.. man vet u vägen upp... men man vet oxå hur kort vägen är ner.. alltid kortare än vägern upp.

DEt kanske känns lite flummigt det här inlägget.. men jag har så mycket tankar i mitt huvud, och jag vet inte var jag ska göra av dem. Jag känner mig fullproppad av då tiden, nu tiden o framtiden.
jag känner mig proppad med mitt eget, o många andras.. Det händer mycket omkring mig nu. med nära o kära. Vänner o släktingar. Båda roliga o tråkiga saker. MEn tänker på allt.
jag tänker på sånt som varit, fast jag vet att det inte går att göra nå åt.
Jag tänker på det som komma skall, fast att jag vet att det inte går fortare för att jag tänker på det varje dag.

ALlt känns tråkigt, det mesta känns tungt. DEt händer inget nytt, mer än tråkigheter. Och man oroar sig hela tiden för saker som kan hända.
De bra saker som händer har man alltid en ursäkt till, det är pga det dåliga. Istället för att vara nöjd o säga ja fy vad bra jag är. eller va bra det här gick.

Ja ursäkta min flummighet.. men ville bara dela med mig av lite tankar. o vill inte lämna ut nån eller något konkret, därför ser det ännu flummigare ut..

Men ta hand om varandra, älska varandra som om varje dag vore den sista. Vänta inte med allt tills i morgon, en vacker dag så kommer inte i morgon.
Ta vara på det goda, o lägg det onda bakom er. Var mot andra som ni vill att andra ska vara mot er.
Fråga er själva vad som är viktigt här i livet...

Jag älskar Tomas o är så glad att jag har dig. Du gör mig till en bätte människa, Jag ska bara fatta det och bli en bättre människa oxå! PUsss


Kommentarer
Postat av: MammaFiiia

Det var bra skrivet gumman=)

Ibland bara tänker och funderar man för mycke helt enkelt!



Kraaaaamar

2010-01-21 @ 09:48:09
URL: http://fiiias.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0