Söndag idag..

Ja då var det Söndag.. dag två på min nya blogg.. man lär väl försöka uppdatera den lite ofta.. iaf nu i början så där är nå å läsa för nya.. :)
Ja min dag började med klockringning... var ju tvättdag idag.. mellan nio och elva skulle det äga rum.. och vi jobbade fortf.. så jag skulle oxå gå upp o påminna hans bror om att han skulle kliva upp.. morgonrutiner. och inte hade jag sorterat tvätten innan heller.. men de var snabbt gjort nere i stugan.. men jag kom igång lite sent.. men det gör inget.. jag hann med ändå och tvätta o torka det jag hade.. men nog pratat om det för det finns roligare saker än tvätt...
vi har oxå varit jätte duktiga och städat idag.. tror vi har slagit rekord i att göra saker samtidigt.. (ungefär.)
så nu är här rent o luktar gott igen.. och det är så skönt.. för gud va skitigt här va.. fattar inte hur man kan tillåta sig att ha de så.. men det är för mycket som man tillåter sig till som man inte förstår varför..

Ja och vi hjälptes även åt med maten.. eller iaf förberedelserna.. för själva lagningen av mat, o kryddning o så.. de stod min kära för.. och jag säger er bara.. Jag har ätit den godaste potatis gratängen någonsin idag... Tomas han kom på den geniala iden att testa att lägga i creme bonjour vitlök i den.. och gud vad gott det var.. till det hade vi kycklingfile som vi haft i ugnen.. och det hela var såå gott.. det enda som fattades var väl lite sallad.. vi får bli bättre på det=)

Ja och nu är det kväll och man sitter här igen..!! funderar över dagen som gått..
Vi har lämnat mattias, Sverige har vunnit bandy VM, Vi har handlat lite smått o gott... o städat o så där.. ja jag tycker det har varit en bra dag.. och vi har varit flitiga.. och jag är nöjd o går o lägger mig med gott samvete ikväll..!
Och mitt i allt städ o all vardag så glömmer vi ju givetvis inte att vi älskar varandra så.. så att massa pussar o kramar smiter in lite här o där..! *mmmm*
Det är härligt det!=)

Nä jobb i morgon.. lönespec i morgon bitti med snoddasposten(o ljusnan) lite nervös är jag.. menmen..
DEt är ändå söndag och jag brukar ha svårt att somna ändå.. men va har man för val.... läre gå o lägga mig snart så att jag har tid på mig att "ha svårt att somna"
Ha det bra gott folk.. och ge en extra kram till den ni älskar när ni går förbi.. tro mig det kommer att uppskattas...
Sov gott o ta hand om varanadra..

Och Tomas.. jag älskar dej mer och mer för varje dag som går... Du är mitt allt..! <3 pusss pusss


Kommentarer
Postat av: milla

Oj så flitiga ni har varit idag då,,

Alltid roligt när man är nöjd med sig själv o vad man åstakommit under dagen.

Ni är så fina tillsammans...

Ha en bra dag.



Kram

2009-01-27 @ 10:54:44
Postat av: Sofie

duktiga ni vatt=)

ja har tvättat halva dagen hehe men nu e de ju iaf gjort, men de kan du ju läsa om i min blogg för du har väl inte glömt den? haha

Puss och Kram

2009-01-27 @ 11:06:35
URL: http://mammafiia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0