Äntligen dags igen=)

Jag tror jag skulle kunna bli nominerad i en kategori, om det funnits en sådan, på nån gala.
det skulle vara " Den mest ouppdaterade bloggen" . :)
Någon som vågar hålla med? hehe..
Ja jag vet att jag är dålig på att dela med mig av vad som händer i mitt liv. eller så är det helt enkelt så att det inte händer så mycket ..hehe.!
Jag jobbar ju varje dag. Tomas jobbar varje dag. Vi städar, äter, motionerar o duschar o toa besök. Ja precis som alla andra människor.. mycket mer än så är de väl inte=) hehe.. konstigt då att man aldrig har nå att skriva=)
men men ska väl försöka tänka efter lite.. för ja lite avvikelser från vardagen har det väl varit.

( måste ju kolla när ja skrev sist så ja vet vad ja ska ta med)
Ja jag har iaf fått jobba mycket, lite mer än vad ja brukar. så det känns ju bra.. bara tråkigt att det nästan bara drabbat mina tidiga dagar. dvs de dagar när jag simmar. men men så det har väl fått vara lite si o så med det. men jag tar nya tag=)
Camilla fyllde 30, men vi var inte nere o firade henne. tyvärr.. men det får vi ta igen i sommar=)
Men Grattis iaf =)
O sen vart de påsk. vi var långlediga.. så skönt.. O då började vi med att bjuda hem Sara o Dan på tacos på långfredagen, det var gott och trevligt. Tack för det=)
Lelle kom oxå en stund på kvällen.
På påskafton så skulle vi till svärmor och äta italiensk planka(tror jag de hette) det var gott.. kräsen som jag är så gillade jag inte allt på den. men där fanns et par godheter=) men innan vi kom dit så åkte tomas hår av, på huvet. o Anders o Kristina kom förbi en sväng. de var ute o cyklade i fina vädret så de titta förbi. trevligt=)
o sen när vi kommit hem igen från maggan så var de dags att packa lite.
För på söndagen, påskdagen så skulle vi ju äntligen åka på den omtalade o efterlängtade båtresan.
Vi skulle åka Birka Cruises till mariehamn. och bussen skulle gå från Bollnäs kvart i tio på morgon. o vi gick dit o mötte svärföräldrarna mina på vägen dit. O Tomas den stackarn, han valde fel skor. Så han hade ont från det att vi hade kommit en bit hemifrån till det vi kom hem igen på tisdagen.
Men det var en trevlig resa, det var kul o komma iväg med hans morsa o farsa lite oxå.
Och vi hade mycket trevligt sällskap med oss även från kilafors=)  ett gäng på 18 st. O i kilafors där vet man hur man ska hålla låda på bussar=) hehe.. ja de var som sagt trevligt. Köpte på mig lite godingar. o bjöds på en del dricka. o köpte en del dricka själv å=) Hade väl önskat en dans, till kindbergs. men min sambo hade ju lite ont i fötterna ju... stackare.
O båten var jätta fin. o mysig lixom. Hissarna var ja nog mest impad över. då de var på sidan av båten. så att när man åkte så såg man ut på vattnet=) häftigt.
Så ja överlag, i sin helhet så får den bra betyg. både båten o resan. och framförallt sällskapet=)

Ja sen var man hemma igen o det var dags för jobba! Har jobbat extra även denna veckan en del.  *we like*
o sen på fredagen var tomas ledig o ja jobbade så klart hela dagen. bara för att de tvunget skulle hålla på att byta på jobbet hans.. jaja.. strunt samma.. han har fått bytt däck iaf, de passa på när de va lediga, pappa o han=)
O sen fick han bli lite bortskämd den dagen. nästan en hel dag med mamma o pappa.. ja menar vem vill inte ha det=)??

O på lördagen nu som var så fyllde min lilla (läs stora) systerson år. hela fem år har han gått o blivit. jag fattar ingenting.. var tar tiden vägen?
Jag minns ju när han var liten o det var tok mycket mys med moster. Gud vad man saknar de många ggr.
både syskon o syskonbarnen!! att bara kravlöst få vara! SAknar er så iaf.. o Grattis till mosters lillstora pojk=)

Och så har vi bokat biljetter till sommar. ska ju åka ner en vecka.. det blir tyvärr bara en vecka i år med. men det är ju mycket som ska hinnas med=)

Ja frågan är väl om det är så mycket mer som hänt hos mig... tror inte det..
Men däremot så har det hänt något underbart hos många av mina vänner på den senaste tiden.
De har blivit föräldrar. Och Grattis till er allihop. Både ni som fått första och ni som fått andra! eller flera då=)
ÄR jätte glad för er skull!!!


Nä nu kanske ja ska ta o börja med lite mat. kanske.. eller snart.. Tomas kommer ju om en stund.
men ska se om ja kan hitta lite bilder med innan jag slutar.
MEn ta hand om varann.. ta inte er vän eller den ni tycker om för given. Visa att ni tycker om varann=) en dag kan det vara för sent!

Jag älskar min Tomas över allt annat. Alltid vill jag att det ska vara du och jag.
Inget annat finns på världskartan.
Pusssssssar i masssssor


       Den fina båten som vi åkte
Tomas och jag i gävlebro för matpaus på nervägen

Tomas och jag, vi har precis kommit på båten, Svärföräldrarna har bjudit på lite dricka.
Vi fick itne hytterna på en gång när vi kom på så lite förtäring i väntan:)

               
Lite båtbilder :) (1 o 2, lite av hytten. 3, uppe på däck. 4, lite av paradiset där man kan sola o bada)



Det var lite kallt där uppe på däck. som kanske synes, lite tråkigt väder


Min vackra Prins, ÄLskar dej så


det här såg vi när vi tittade ut när vi åkte hissen:)

Kommentarer
Postat av: MammaFiia

Så avis jag e på er båtresa=) Ja bara måste göra en sån kryss nån gång=)

Fina bilder=)

Saknar er med tokmycke gumman.

Kram

2009-04-24 @ 22:31:48
URL: http://mammafiia.blogg.se/
Postat av: Sara

Jag kan kommentera...:)Fin fina bilder:) Ni såg ut att ha det mysigt. Ha det så jätte bra nästa vecka med din mamma och dina syskon. Kramar

2009-04-24 @ 22:32:07
URL: http://fellinlovewithanalien.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0