Härliga dag =)

God morgon på er mina vänner. Tidig Lördag morgon. Eller ja inte så jätte tidigt nu kanske. Men jag vaknade halv åtta. o la mig ändå ganska sent. Men jag kan helt enkelt inte sova länge. :)
Men det är ju bra det med. Man får ju ut mer utav dagen då juh. Och tror att det börjar bli så ljust nu med på morgonen så det är en del till att jag inte kan sova längre. Men det är ju så härligt när solen lyser in i alla rummen här.
Tror jag ska ta mig ut på en skön morgon promenad :) Vore härligt det. Kanske ska köpa lite frallor.. Hade ju varit gott. O Tomas sover nog gärna en,två timmar till =)

Vi är inne i Mars  månad.. Inte klokt vad tiden går. Man hinner ju knappt med själv :)
Man ser ju bara på kusin-dottern. Hon är ju åtta månader... Redan liksom.. Tyckte hon föddes nyss :) och vad mycket som ändå har hänt under den tiden, sen hon föddes :)
Jag gjorde sista op, och blev frisk. Jag tog mitt körkort. Hade familjen på besök, var i skåne över julen. Och sen bestämde vi vad som händer till sommaren :) O hela vintern har man liksom gnällt lite över kyla o snömängden o längtat efter sommaren. Och jag tycker att den har känts så långt borta för att jag vet ungefär hur länge snön brukar vara.. Långt in på det som ska vara vår. Men nu är det faktiskt riktigt härligt vårväder. O visst vår vädret är härligt men inte på marknivå. Men det kan man stå ut med, för man vet vilka tider det går mot.
Och jag bara längtar efter att få bada utomhus. Gjorde ju inte det alls förra året.
Så det ska bli så härligt. Och jag ska bada så mycket jag bara kan =)

Idag ska vi åka ner till Gävle. Och träffa vänner :) Ska bli så kul för det var så längesen vi träffades. O Tomas har bara träffat dem på valbo en gång. Och jag o dem har nästan bara träffats på sjukhuset i Gävle, där vi lärde känna varann från början :)
O så har de fått liten bebis. :) Så det ska bli kul o träffa dem igen:) O stortjejen deras är ju så härlig hon med :)

Ja vad händer mer... Jo på måndag börjar jag på praktiken. Ska bli jätte roligt. Längtar verkligen.
Så man hoppas på både ch att man får jobba mycket. Jobbar ju på dagisen, och man vill ju jobba mycket så man får pengar så klart. men kul om jag får praktisera mycket med så att jag lär mig det arbetet så kanske man kan få timma där nå tag i framtiden med, man vet ju aldrig :)

O ja detta kämpandet med mina linser. Håller på att prova nya linser. Månadslinser. Känns så skönt. för det är linser man kan sova med. Så hade jag dem i länge förr. Hon (min optiker) hade satt en återbesöks tid en bit fram så att jag kunde ha dem i länge före så hon kunde se hur det såg ut när de suttit i ett tag. Och jag hade haft dem i en hel vecka, o tiden var tre-fyra dagar senare. Så vart jag jätte förkyld så då var det bara att ta ut dem. Hade dem ur i två veckor, o sen när jag vart frisk igen så hade ju det gått en månad sen jag satte i dem första gången så då fick hon beställa nya. Så då satte jag äntligen i dem sen när jag fick dem. Men så gjorde det ont i ena ögat. så jag gick ner så hon fick titta på det. Då hade jag fått nåt mellan linsen o ögat som skavt på ögat. så då var det linsvila igen.. o hon fick beställa en ny lins, så nu har jag hämtat den oxå och har satt i dem igen. igår.. Så nu har jag sovit en natt igen och det känns bra än så länge.. Hoppas bara det håller i sig.. Men det har gått så lång tid nu, men på ett sätt bra för jag har lärt mig att gilla mina glasögon :)
Och det var ju en dyr investering så det är skönt, för jag gillade inte dem i början.. Men var ju bortskämd med linser, då jag vaknade o kunde se. Kunde se när jag duschade.. o ja alltid :)

Ja nu har jag fått ner lite igen även denna lördag :) hehe. Ha en riktigt Trevlig helg!
Och jag vet att det är lång tid kvar, men ni som inte svarat, om ni kan komma på bröllopet eller inte, om ni vet redan nu om ni kan eller inte. så svara gärna! Men känn ingen press, ni har nästan två månader kvar juh =)

Och jag som hade trott att jag skulle kunan blogga ett enda inlägg utan att få in nåt om det :) hehe..
Men men...

Stora kramen till er mina vänner :)


Den här skulle jag haft med på förra inlägget, men kom på det nu. här är ju en gammal bild på mig o min handläggare på af :) Oxå min idol i bollnäs bandylag :)


Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag kör med dygnetrunt linser Air optix Day & Night aqua, supersköna! Man glömmer helt bort att man har linser... Ha nu en riktigt bra lördag & hoppas solen skiner på er! Kramar

2011-03-05 @ 10:47:00
URL: http://skuggis.wordpress.com
Postat av: mammafiia

Hoppas de blir bra med linserna nu gumman.

Ja tänk va tiden går fort. Ja hinner knappt inte med

Kram

2011-03-06 @ 21:38:18
URL: http://fiiias.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0