Dålig på att uppdatera,

Jag vet.. att jag är det.. men jag ska väl försöka bättra mig..!
Sitter här nu o kikar runt lite.. o funderar lite.. o det kurar lite i min mage.. Har varit vaken sen typ 8 men inte ätit än..
Jag sov ganska daåligt o vaknade till flera gånger mellan sex o sju. o sen gick M upp o tog sin med. som han gör vid 8. Ibland orkar han inte upp.. men nu gick han upp själv. så jag kunde ligga kvar.. SKönt.. men nä.. Jag kunde ju inte somna om. Så efter de obligatoriska morgon toa besöket så satte jag mig i soffan. Va inte säker om jag sett klart boxen som ja brukar kolla på med one tree hill. men det hade jag tydligen så då tänkte jag att jag kanske kunde se nå annat. Så jag satte mig o kollade på en film som heter tretton. Har sett lite av den förut. Tycker den är bra,.. men jag blir ganska illa berörd av den.
Det är ju hemskt att trettonåringar ska komma i de umgänget. Och jag tvivlar inte på att sånt faktiskt händer ute på gatorna runt om världen.
Trettonåringar verkar ju till o med bli gravida nu för tiden. Tycker det är lite väl då jjag.. men det är ju min åsikt. Tycker att man ska få vara barn så länge man kan, för sen måste man vara vuxen så länge ändå,
men men Nu har jag sett den iaf. Tänkte ju passa på för att jag antog att det inte var en film som Tomas skulle gilla=) Och anledningen till att jag då inte ätit än, som jag nämnde i början är att Tomas o brorsan hans sover. och jag vill ju äta med dem o låta dem sova. så därför så väntar jag.. men nu får de nog inte sova så mycket längre tycker jag. min mage börjar bli otålig=) hehe

Ja som ni förstod så jobbar vi i helgen... funkar bra.. TÄnkte vi skulle gå ut en runda sen på en promenad. för det är ju så lovely väder ute. ljust o härligt. inte så varmt. men plusgrader iaf. så att snön smälter sakta bort nu. Äntligen.
Jag gillar snön o vintern.. att ha en vit o ljus vinter o riktigt kallt.. det är vinter det. Men nu är det mars o då ska det börja bli vår. så Ja nu är jag faktistk lite trött på den här snön som har legat i princip sen i slutet på oktober eller nå..

Har en del funderingar nu över framtiden. ! Jag tror att jag har bestämt mig, för det vore det förnuftigaste.
Jag ska nog gå tillbaka till högskolan igen. Det vore det bästa. Medan jag har all tid i världen. Så att jag kan få den utbildningen jag behöver för att få jobba med det jag vill.
Men så finns det så mycket andra tankar, som jag ena dagen anser att det kan vänta. MAn är inte för gammal för att skaffa sitt första barn när man är 26 år. men sen andra dagen så känner jag att jag har väntat på de här i så många år. O jag har längtat varje dag säkert de senaste två åren.
Men det här med utbildningen tryggar ju min framtid och det är väl viktigare det. Det andra kan ju vänta.  Så under de här tre o ett halvt åren så kan vi ju njuta av varandra, vara tillsammans, ja kan skaffa körkortet, vi kan kämpa med vår viktneedgång. och kanske till o med kan hinna spara ihop till en liten resa på tuman hand.. !

MEn vi får se.! JAg försöker tänka förnuftigt.!
Men alla runt omkring, vänner o andra bekanta, de får ju barn till höger o vänster.. o då faller jag av den där förnuftiga banan lite grann. o det är ju inte så bra.. men jag försöker styra upp de=)

Och Min Tomas.. vad skulle jag göra utan han.  Han är ju den bbästa.. Han har sagt att om jag vill plugga, och även om jag inte vill.. så stöttar han mig till 110 procent. o det känns ju bra ! Men jag vet ju att skulle göra de även om han inte säger det.. men de känns ju ändå bäst att höra..
Jag älskar dej Tomas mest av allt !DU är mitt ALLT verkligen!
Jag är så glad att jag har dig!!! *LOVE*

Ja men än så länge så ska jag ju jobba där jag jobbar på dagiset. Till sommaren har jag fått.. o sen kanske (jag hoppas) jag får jobba lite på sammanslagningen i juli. Vill va lite ledig också. och vi håller på att prata o planera resor för fullt här.., ! Jag och min framförhållning liksom=)

Ja vi får nog hålla tillgodo med denna uppdatering. Hoppas jag inte glömt nå viktigt-- *hehe*

Ha det skönt alla som tittat in här=)
Och ta hand om varandra. TA inte kärleken för given utan Ge och Få!
VI hörs o ses!!
Varma vår kramar från mig


Jag o små syskonen Sjöberg när de va o hälsa på.
Jag saknar er. jag saknar mina andra syskon som inte syns här, jag saknar mina föräldrar, jag saknar mina vänner o släktingar! Jag hoppas vi ses snart!

Kommentarer
Postat av: Therese

Förstår som sagt att du funderar men jag tycker du gör alldeles rätt som satsar på utbildning först... Det är faktiskt svårare att utbilda sig EFTER att man fått barn... Jag har försökt... ler Men jag stöttar dig i vilket beslut du än tar det vet du!! Kramen

2009-03-21 @ 11:31:22
URL: http://esenese.blogg.se/
Postat av: Fia

Jag e så stolt över dej gumman. Det som e förnuftigast är att ni gör det som känns mest rätt=)

Känns de mest rätt att plugga så gör de, känns de sen mest rätt att få barn så gör det.

Jag har utbildat mig efter ja fått 2 barn och dessutom vatt ensam så ja vet att det går.

Men ja stöttar dej i vad du än gör=)

Kraam

2009-03-21 @ 11:53:31
URL: http://mammafiia.blogg.se/
Postat av: Johanna

Tack för dina kommentarer.... ja jag har ju sökt både i gävle och i malmö är ju bättre att söka på fler ställen än ett så har man lite större chans. Ja man har ju en del planer och äntligen så är vi på god väg dit, känns som att det är en av dem bästa stunderna i ens liv just. Allting är på topp och vad är bättre än det... ok så du har tänkt ta upp dina studier är ju en bra tanke det, men det finns ju inte så många hinder för att ha barn och studera.... men jag anser att man ska följa sitt hjärta! jo benjamin han går 15 timmar i veckan och det är uppdelat på 3 dagar! kramar

2009-03-21 @ 18:53:19
URL: http://familjenjbl.blogg.se/
Postat av: Johanna

Ja precis han har onsd, tors,och fred!

ja du det vet jag inte än om vi ska flytta det beslutet tror jag att vi tar när jag fått beskedet om jag kommit in, men dem på vägledningshuset sa ju att det inte skulle vara några problem med att komma in så vi får hoppas på det bästa! Men lars han längtar ju så mkt hem så den dagen han säger att han vill flytta så föjer ju jag med! vad gör man inte för kärleken.... kram

2009-03-22 @ 09:37:16
URL: http://familjenbl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0